BASIC NEEDS: Μια έκθεση γλυπτικής σε ένα μίνι σούπερ μάρκετ στην Κυψέλη Ημερομηνία:
6/2/2022, 09:12 - Εμφανίσεις: 115
Το νέο πρότζεκτ, με τίτλο ‘Basic Needs’, της εικαστικού Μαριλίας Κολυμπίρη έχει θέσει υπό διερεύνηση τη σχέση του ανθρώπου με τον χώρο του, με τα αντικείμενα που τον περιβάλλουν, τις βιοτικές του ανάγκες και τον καταναλωτισμό.
Το ‘Basic Needs’ θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2022 σε έναν από τους πλέον απροσδόκητους χώρους, στο OK! Markets στη Φωκίωνος Νέγρη.
Δίπλα στο συνηθισμένο προϊοντικό μείγμα που βρίσκει κανείς σε ένα μίνι σούπερ μάρκετ, από γαλακτοκομικά, τρόφιμα ξηρού φορτίου, καθαριστικά προϊόντα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, η Κολυμπίρη παρουσιάζει μια σειρά από νέα κεραμικά έργα με άμεση αναφορά στα αντικείμενα αυτά.
Προϊόντα όπως όσπρια, σοκολάτες, μπισκότα, ελληνικός καφές αλλά και καθαριστικά πανάκια και σκούπες, τοποθετούνται σε εμφανή σημεία στα ράφια του καταστήματος, μπερδεύονται με τα πραγματικά προϊόντα που απεικονίζουν, και αποκτούν νέες αξίες και ποιοτικούς συμβολισμούς, μετατρέποντας τον επισκέπτη από καταναλωτή σε θεατή.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η πανδημική συνθήκη έβαλε τον άνθρωπο σε μια πρωτόγνωρη μεταβολή της καθημερινής του ζωής.
Τα αλλεπάλληλα lockdowns είχαν ως αποτέλεσμα να επαναπροσδιοριστούν οι βασικές αξίες της ζωής του ανθρώπου στη πόλη.
Το πρότζεκτ ‘Basic Needs’ έχει θέσει υπό διερεύνηση μέσα από εκθέματα – αντικείμενα καθημερινής χρήσης, συμβολικής σημασίας και χωρίς ημερομηνία λήξης, τη νέα σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στα αντικείμενα και στους καταναλωτές τους, στον κάτοικο ενός σπιτιού και στο σπίτι του, και στους ανθρώπους και τους γείτονες τους.
Για αρκετό καιρό οι χώροι των σουπερ μάρκετ διεύρυναν τη ταυτότητα τους καθώς έγιναν πυλώνες συναντήσεων και διαλόγου για πολλούς πολίτες.
Έτσι, η ζωή των κατοίκων άρχισε να αλλάζει ριζικά.
Ο ελεύθερος χρόνος κατανεμήθηκε σε δύο χώρους, στο σπίτι και σε χώρους αγοράς ειδών βασικής ανάγκης.
Οι χώροι αυτοί απέκτησαν μια νέα και ενδιαφέρουσα διάσταση, καθώς μετατράπηκαν σε ένα δυναμικό σύμπαν μέσα όπου μπορούσαν να ικανοποιηθούν όχι μόνο οι καταναλωτικές ανάγκες αλλά και η ανάγκη για επικοινωνία και συναναστρ...